خدمات درمان اضطراب در مشهد در مرکز درمان زیر نظر روانشناس درمانگر اختلالات خلقی اضطراب، استرس، فوبیا و پانیک و… به مراجعین ارائه می شود.

آیا اضطراب همان ترس است؟

اضطراب، هشداری است که فرد را گوش به زنگ می کند یعنی به فرد هشدار می دهد که خطری در راه است و باعث می شود که فرد بتواند برای مقابله با خطر اقداماتی به عمل آورد. آگاهی از تفاوت این دو و تشخیص درست، به مراحل درمان اضطراب در مشهد کمک می کند. اگر بخواهیم بدانیم که تفاوت بین ترس و اضطراب چیست لازم است که به این موضوع اشاره داشته باشیم که منشا ترس بیرونی، ملموس و قابل مشاهده است. (به عنوان مثال ترس از تصادف)، اما منشا اضطراب نامعلوم، درونی و مبهم است. بدین معنا که فرد احساس نگرانی و دلواپسی دارد اما نمی داند برای چه چیزی یا چه کسی.

آیا اضطراب همان ترس است؟

علائم اضطراب کدامند؟

اضطراب الزاماً یک احساس غیرممکن و نادر در رفتار نیست و در واقع باید بگوییم که همه ی ما در مواقعی از زندگی مان دچار اضطراب شده و می شویم. بنابراین این گونه نیست که تمام افرادی که این علائم آن را تجربه نموده اند، نیاز به درمان اضطراب در مشهد داشته باشند. بلکه درمان زمانی الزامی می شود که مشکل به صورت آزاردهنده و خطرآفرین تبدیل شده باشد. در حالت کلی اضطراب تشویشی فراگیر، ناخوشایند و مبهم است که اغلب می تواند با علائم زیر همراه باشد:

اضطراب باعث می شود فرد برای پیشگیری از آن خطرات و تهدیدها یا برای تخفیف عواقب آن ها کاری کند. اما زمانی که حساسیت فرد نسبت به امور اطراف، نشانه های خطر یا تهدید بیش از حد شود و باعث واکنش غیر طبیعی چه از نظر جسمانی و چه رفتاری شود به مرز اختلال اضطرابی نزدیک شده و طبیعتا با پیامدهای منفی کارکردهای فردی، خانوادگی، اجتماعی، شغلی، تحصیلی و … مواجه می شود که نیاز به مراجعه برای درمان اضطراب در مشهد دارد!

علائم هشدار دهنده اضطراب

علائم هشدار دهنده اضطراب چیست؟

باید توجه داشت که اضطراب تا حدی، جنبه انطباقی دارد. یعنی اضطراب مجموعه علائم هشدار دهنده ای است که خطری بیرونی و درونی را اعلام می کند. پس می توان از این رو آن را پاسخی نابهنجار تلقی کرد که موجب حفظ حیات می شود و خطر وقوع صدمه جسمی، درد، بی پناهی، احتمال مجازات، برآورده نشدن نیازهای اجتماعی، جانی، خطر جدایی از محبوب، خطر بروز مانعی در برابر ارتقاء موقعیت یا منزلت فردی و سرانجام خطراتی را اعلام می کند که در برابر کلیت و یکپارچگی فرد وجود دارد. در صورت مشاهده این علائم هشدار دهنده، وقت آن است که روانشناس درمان اضطراب در مشهد مراجعه داشته باشید.

اگر احساس مرگ یا ترس ناگهانی دارید درباره حمله پانیک بیشتر بدانید

اگر احساس مرگ یا ترس ناگهانی دارید درباره حمله پانیک بیشتر بدانید

اگر بخواهیم به طور خلاصه به شما بگوییم که علائم پانیکی اضطراب چیست باید بگوییم که پانیک بروز شدید و ناگهانی ترس شدید یا احساس ناراحتی فوق العاده است که در عرض چند دقیقه به اوج خود می رسد. یکی از انواع اختلالات اضطرابی پانیک یا حمله وحشت زدگی می باشد که معمولا با احساس مرگ قریب الوقوع توسط بیمار توصیف می شود. یعنی شدت حمله ی اضطرابی به گونه ای شدید می شود که فرد در آن لحظه احساس می کند دارد می میرد. در حالی که بعد از حمله حالش خوب می شود.

معمولا این افراد در گام اول ممکن است به بیمارستان و پزشک متخصص قلب مراجعه کنند و پزشک بعد از انجام آزمایشات او را به سلامت جسم و مراجعه به روانشناس در مرکز درمان اضطراب در مشهد ارجاع می دهد.

علائم حملات پانیک

علائم حملات پانیک

فراوانی بروز پانیک از چند حمله در یک روز تا صرفا تعداد انگشت شماری حمله در یک سال فرق می کند. اغلب مراجعین در دو حالت برای مراجعه به مرکز درمان اضطراب در مشهد مراجعه می کنند، زمانی که اولین بار دچار حملات پانیک شده اند و یا تعداد حملات در روز زیاد است. در همه گیر شناسی این اختلال بیان می شود که زن ها دو تا سه برابر بیشتر از مردها ممکن است مبتلا شوند. بروز حملات پانیک ناگهانی و پیش بینی نشده بوده و  هم در حالت آرامش و استراحت و هم در حالت اضطراب ممکن است رخ دهد.

گاها بیماران مراجعه کننده به مرکز درمان اضطراب در مشهد شکایت از علائم و نشانه هایی چون احساس گرما یا لرز، خواب رفتگی یا سوزن سوزن شدن، احساس غیر واقعی بودن یا جدا شدن از خود و مهم ترین آن ترس از مرگ را دارند. از نشانه ها و علائم بارز آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان اضطراب در مشهد

مشکلات همراه با پانیک

از آنجایی که حمله پانیک بی خبر اتفاق می افتد، در زمان مراجعه به روانشناس مرکز درمان اضطراب در مشهد، علائم ظاهری آن در فرد قابل مشاهده نیست. از همین رو توجه به شرح حال کامل خود مراجع برای تشخیص پانیک و علت به وجود آورنده مشکل و درمان آن، لازم است. قابل توجه است که بعد از بروز حملات پانیک، سه اتفاق مهم که در این اختلال دیده می شود و باید به آن ویژه داشت، عبارت اند از:

درمان اضطراب در مشهد

زمانی که از بروز اضطراب در خود آگاه شدید، وقت آن است که یک روانشناس درمانگر کمک بگیرید. اضطراب یکی از انواع اختلالات بسیار شایع در افراد است که در سنین مختلف از کودکی تا بزرگسالی می تواند دیده شود و محرک و عامل اولیه انواع اختلالات ثانویه ی روانشناختی است که با درمان آن می توان سایر مشکلات را نیز تا میزان زیادی کنترل کرد. جهت بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره و درمان اضطراب در مشهد با واحد پذیرش در ارتباط بوده و نوبت مشاوره تان را انتخاب و ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *