مهارت و فنون مواجهه با دروغ در مذاکره

آیا می دانید به هنگام مواجهه با دروغ طرف مقابلتان در طول مذاکره، چه عکس العملی باید نشان دهید؟ با کسب مهارت و فنون لازم، شرایط مذاکره را به نفع خودتان بکشانید.
یکی از مواردی که ممکن است در طول مذاکره هایتان با آن مواجه شوید، دروغ گفتن طرف مقابلتان است، آن هم در شرایطی که شما متوجه دروغ بودن حرف او هستید.
وجه تمایز بین یک تاجر موفق و غیر موفق، نحوه عکس العمل در برابر این رفتارهاست.
اولین برخوردی که معمولاً اکثر افراد از خود نشان می دهند این است که به روی مخاطب می آورند که جمله ای که بیان کرده دروغ است.
اما اگر بدانیم عواقب این کار چیست متوجه خواهیم شد که باید برخورد هوشمندانه تری داشته باشیم.
ما به هیچ وجه نباید طرف مقابل مذاکره مان را اصطلاحاً ضایع کنیم و شخصیت فردی اش را زیر سوال ببریم.
یکی از مواردی که در مذاکرات باید به آن توجه داشته باشیم حفظ کردن مخاطب و تداوم ارتباط برای معامله های بعدی است.
وقتی ما دروغ بودن حرف هایش را به روی او می آوریم، خودمان در آینده شرمنده رفتار بی فکرانه مان خواهیم بود و همیشه احساس دِین نسبت به او خواهیم داشت.
از سوی دیگر وقتی به کسی گفته می شود که صحبت هایت دروغ است، او رفتاری مدافعانه از خود پیش خواهد گرفت و تلاش خواهد کرد که راست بودن حرف هایش را اثبات کند.
اگر مخاطب ما بفهمد که با یک فرد باهوش طرف است که دروغ هایش را می فهمد، حس رقابتی در او به وجود می آید که تلاش می کند تا دروغ های پیچیده تری به شما بگوید که نتوانید بفهمید.
راهکار مشاور و درمانگر با تجربه
راه حل پیشنهادی ما این است که علاوه بر آن که نمی گذارید دروغ مخاطب، روند مذاکره تان را تحت تاثیر خود قرار دهد، دروغ بودن گفته هایش را به روی او نیاورید. این رفتار زیرکانه تان موجب خواهد شد علاوه بر آن که حرمت ها شکسته نمی شود، طرف مذاکره تان در صدد برآید که اشتباهش را جبران نموده و به شیوه آبرومندانه تری برخورد نماید.
صبور و باهوش باشید و روندی صعودی در تجارتتان در پیش بگیرید.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: