متخصص افسردگی در مشهد

متخصص افسردگی در مشهد

افسردگی یک بیماری است و فرد افسرده می تواند برای معالجه به مرکز مشاوره در مشهد مراجعه کند تا با کمک متخصص حال روحی خوبی پیدا کند.

افسردگی

افسردگی یک حالت روانی است که بعد جسمانی هم دارد. فرد زمانی که افسرده است غمگین است و چیزی او را خوشحال نمی کند. فرد برای انجام کارهای روزمره انرژی و انگیزه ندارد. به طور کلی در فعالیت های روزمره اش اختلال ایجاد می شود. فرد افسرده عموما از مردم دوری می کند. بسیاری از افراد در ظاهر خود علائمی ندارند. به همین دلیل وقتی فردی می گوید افسردگی دارد شاید دیگران باور نکنند. اما زمانی که می شنویم فردی خودکشی کرده است تازه به این نتیجه می رسیم که از افسردگی رنج می برده است. به همین علت است که فرد در وهله ی اول خود باید به فکر خودش باشد. زمانی که علائم افسردگی در او پدیدار شد به سرعت به مطب مشاوره در مشهد مراجعه کند تا با یاری متخصص از این بیماری نجات پیدا کند. بیماری های روحی نیازمند درمان است. اگر جدی گرفته نشود ممکن است از بیماری های جسمی خطرآفرین تر باشد.

علائم افسردگی

فردی که افسرده است بی حوصله است و همیشه احساس خستگی و کمبود انرژی می کند. از کارهای مورد علاقه اش دیگر لذت نمی برد. از مردم دوری میکند و گوشه نشین و منزوی می شود. با کوچکترین اتفاقی گریه می کند و حساس و زودرنج می شود. اعتماد به نفس و عزت نفس پایینی را تجربه می کند و ناامیدی تمام وجود او را فرا می گیرد. اشتهای فرد تغییر میکند و فرد پرخور و یا کم خوراک می شود. خواب او دچار بی منظمی می شود و نمیتواند درست بخوابد. بدبینی نیز همراه با حسادت، خشم، نفرت، فراموشی و قضاوت سراغ او می آید. فرد ممکن است ظاهری آشفته داشته باشد. فرد افسرده درد های جسمانی پیدا میکند که منبع مشخصی ندارد. فرد ممکن است از چیزهایی بترسد که عادی و نرمال است. فرد زمانی که دچار افسردگی می شود درمانده میشود. بی هدف و بی انگیزه تنها به مرگ و نیستی فکر می کند. افسردگی ممکن است فرد را نابود کند. به همین علت توصیه می شود اگر فردی دارای علائم افسردگی باشد سریعا به روانشناس متخصص در مشهد برای درمان مراجعه کند.

علت افسرده شدن افراد چیست؟

یکی از علت های شایع افسردگی عدم اعتماد به نفس است. ممکن است فرد نسبت به بدن خود احساس رضایت نداشته باشد. همچنین ممکن است که در کودکی تربیت نادرست والدین تمام اعتماد به نفس آن ها را از بین برده است. فرد در این مواقع به خاطر ترس از قضاوت دیگران و طرز تفکر آن ها مرتب اضطراب دارد. این اضطراب مقدمه ای بر افسردگی است. مشاور متخصص در مشهد به مراجعین کمک می کنند که بتوانند اعتماد به نفس خود را بازیابند و افسردگی را درمان کنند. طرز تفکر فرد در بروز افسردگی موثر است. به طور مثال کسی که از دیگران توقع بالایی دارد و آنان این انتظار را برآورده نمی کنند فرد سرخورده می شود. زیرا حادثه ای برخلاف انتظارش رخ داده است. افرادی که بلند پروازی های غیرمعقول دارند و به آن نمیرسند نیز دچار افسردگی می شوند. اتفاقات تلخی که در نزدگی فرد میافتد تاثیر زیادی بر روحیات او می گذارد. افرادی که در خانواده ی آن ها سابقه اختلال افسردگی باشد از بقیه ی افراد احتمال بیشتری وجود دارد که افسرده شوند.

درمان افسردگی با کمک متخصص در مشهد

افسردگی درمان دارد. فردی که دچار افسردگی دشه است باید با توجه به علائمی که دارد و مدت رمان بروز آن علائم به مشاور مراجعه کند. زیرا بسیاری از افراد نشانه های افسردگی را دارند ولی برای مدت زمان محدود. اگر علائم بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد فرد باید به روانشناس متخصص در مشهد برای درمان افسردگی مراجعه کند. دررو درمانی یکی از راه های معالجه ی افراد مبتلا به افسردگی است. در برخی بیماران از روش روان درمانی برای مداوا بیماران استفاده می شود. برخی روانشناسات متخصص نیز در مشهد برای درمان از هر دو روش استفاده می کنند. مدت زمان درمان و نوع آن نیز بستگی به نظر متخصص دارد.

مرکز مشاوره متخصص برای درمان افسردگی در مشهد

افسردگی بسماری است که کل زندگی فرد را درگیر می کند. فرد اگر محصل باشد در درس هایش افت می کند. اگر کارمند باشد باعث می شود که در شغلش پیشرفت نکند. اگر جزو دیگر دسته ها باشد آن ها را دچار چالش های بدی می کند. ژنتیک افراد و محیطی که در آن زندگی می کنند از عوامل موثر در بروز این بیماری است. فردی که پدر و یا مادرش دچار این بیماری شده است باید به نشانه ها بیشتر دقت کند. زیرا در این گونه افراد احتمال بروز افسردگی بیشتر است. افسردگی درمان دارد و افراد می توانند در مرکز مشاوره مشهد از خدمات مشاوره متخصص بهره ببرند.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

آقای محمد کربلایی حسینی | روان شناس بالینی

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: