فنون مذاکره با مشتریان تیپ شخصیتی S

برای آنکه بتوانید مذاکره با مشتریان با تیپ شخصیتی دیسک S را با نتیجه ای خوشایند همراه کنید، لازم است که به فنون و روش های درست ارتباطی با آنان آشنا باشید.
مشتریان تیپ S منظم و صبور بوده و عجله ای برای خرید ندارند. نیاز به فرصت برای تصمیم گیری دارند و جزئیات فنی محصولتان را بررسی و مقایسه می کنند و تا زمانی که همه جوانب را نسنجیده و از همه چیز مطمئن نباشند، اقدام به خرید نمی کنند. به احتمال زیاد قبل از مراجعه به شما، به افراد دیگری نیز برای خرید سر زده اند و ممکن است شما هم آخری نباشید.
رفتارهای ممنوعه با مشتریان تیپ S
از سریع و بی پرده صحبت کردن با آن ها بپرهیزید، آن ها را تحت فشار برای تصمیم گیری قرار ندهید، صدای بیش از حد بلند و هم چنین پر حرفی و صحبت های هیجانی را نمی پسندند و رفتار خشک و جدی تان، آن ها را به کل از خرید منصرف می کند.
رفتارهای مناسب برخورد با مشتریان تیپ S
اجتماعی باشید. احساساتشان را دست کم نگیرید و برایشان شرایط کاری امن فراهم کنید. به همه سوالات زیاد و جزئی آن ها، با حوصله پاسخ دهید. از آن جایی که معمولاً شما اولین فروشنده محصول نیستید، اطلاعاتی از آن دارند، نیاز است تا توضیحات تکمیلی از جمله استاندارد و کیفیت محصول و شرایط تضمینی تان بدهید. مشتریان S سریع اقدام به خرید نمی کنند و در صورتی که توضیحات کافی از امنیت در معامله خود داده باشید، پس از مقایسه کیفیت شما و ضمانت نامه هایتان، برای خرید باز خواهند گشت. اگر یک بار بتوانید معامله ای موفق با این افراد داشته باشید، مشتری دائمی تان خواهند شد.
یادتان باشد، در صورت هرگونه اعمال تغییرات در سیستم کاری و فروش تان، آن ها را از قبل آگاه کنید.
کلمات مجاز در مذاکره با مشتریان تیپ S
تضمین، در مورد آن فکر کنید، به من کمک کنید، از شما حمایت می کنم، دوست دار محیط زیست، عدالت و برابری
تجارت الکترونیک به کمک راهکارهای اجرایی مشاور و درمانگر با تجربه، دیگر سخت نیست؛ با ما همراه باشید.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: