روانشناسی رفتار با خانواده شوهر

روانشناسی رفتار با خانواده شوهر

برخورد صحیح روانشناسی رفتار با خانواده شوهر می تواند جلوی بسیاری از دعواهای بی دلیل و بی اهمیت را گرفته و زندگی را برایتان شیرین کند.

خانواده همسرتان، بخش مهمی از زندگی او به شمار می آیند و روش برخورد شما می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم. آرامش زندگی تان را هدف بگیرد. در بسیاری موارد برخوردهای نادرست و تصمیمات اشتباه شما تا به امروز موجب گردیده که این رابطه ها با کدورت همراه شود. بهتر است با تغییر رویه هایتان و به کارگیری راهکارهای صحیح روانشناسی رفتار با خانواده شوهر، این تفاوت را به چشم خودتان شاهد باشید.

روانشناسی رفتار با خانواده شوهر

در زیر به برخی از راهکارهای درست ارتباط با خانواده شوهر و داشتن یک زندگی آرام و بدون تنش، اشاره می نماییم:

دوست داشتن؛

شوهرتان یک موجود فضایی و بی اصل و نسب نیست و خانواده ای دارد که خیلی قبل تر از آن که شما وارد زندگی اش شوید، کنار او بوده و وابستگی هایی دارند. انکار اهمیت هر بخش از زندگی همسرتان، در واقع نفی خود اوست. اگر او را واقعا دوست دارید، وابستگی هایش را نیز مهم تلقی نموده و به آن ها احترام بگذارید.

گذاشتن خود به جای آن ها؛

به جای آن که شخصیتی مستقل برای خودتان در نظر گرفته و همه چیز را از زاویه خود نگاه کنید، خود را به جای آن ها بگذارید و رفتاری را که انتظار دارید از مخاطبتان داشته باشید، پیش بگیرید. چشمانتان را ببندید و احساساتتان را روشن کنید و ببینید اگر به جای هر یک از افراد خانواده شوهرتان بودید، از شخص خودتان چه انتظاری داشتید.

مشورت؛

مادر و خواهر شوهرتان، تجارب بیشتری از علایق و سلیقه های شوهرتان دارند. با مشورت گرفتن از آن ها علاوه بر اخترام قائل شدن برایشان، زودتر و بهتر به انتخاب های شوهرتان آگاه می شوید.

تنها گذاشتن شوهر؛

شوهرتان به عنوان پسر این خانواده، وظایف و مسئولیت هایی دارد که شاید انجام آن ها خللی در زندگی دو نفره تان ایجاد نکند اما انجام ندادنشان مشکلاتی را برای افراد خانواده اش به وجود آورد و آن ها شما را مقصر این قضیه بدانند. اجازه دهید شوهرتان زمان هایی را با خانواده اش تنها باشد.

افشای رازها؛

یکی از چیزهایی که زوجین جوان در ابتدای ازدواج رعایت نمی کنند، افشای رازهای شخصی شان جلوی خانواده طرف مقابل است. چهارچوب بندی شده تر رفتار کنید و احترام ها را بهتر بین تان نگه دارید.

ایراد گیری؛

از گرفتن ایراد از شوهرتان جلوی خانواده اش بپرهیزید. با این کار نه تنها آن ها را ناراحت می کنید، ممکن است نسبت به دفاع از او حرفی بزند که دلخوری های بعدی به وجود آید.

مسائل مالی؛

کم و زیاد شدن درآمد و مشکلات مالی و کسری های مقطعی، اتفاقاتی هستند که به طور مکرر در طول زندگی رخ می دهند. اگر نتوانید در کمبودهای اولیه در ابتدای زندگی خودتان با مشکلات کنار آمده و تجربه کسب کنید، در ادامه با مشکلات بزرگتر نمی توانید رو در رو شوید. خانواده شوهرتان را در مشکلات مالی تان وارد نکنید و سعی کنید خودتان بر آن ها فائق آیید.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

آقای محمد کربلایی حسینی | روان شناس بالینی

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: