درمان افسردگی در مشهد

درمان افسردگی در مشهد

افسردگی مانند تمام بیماری های جسمی و روحی درمان دارد و کافی است که فرد به مطب درمان افسردگی در مشهد مراجعه کند تا راهنمایی های لازم را دریافت کند.

افرادی که افسردگی دارند غالباً نمی توانند خوب بخوابند، به گونه ای که ممکن است تعداد ساعات زیادی از روز رو بخوابد یا برعکس بیدار باشد. روانشناس در مرکز درمان افسردگی در مشهد برای تنظیم خواب فرد نیز راهکار ارائه می دهد. افسردگی یک بیماری روحی است که نیازمند درمان است. اگر درمانگر به فرد دارو می دهد و یا کاری را میگوید که حتما انجام دهد را پشت گوش بیاندازد ممکن است که فرد بیشتر صدمه ببیند.

چرا درمان افسردگی ضرورت دارد؟

افسردگی حالتی است که فرد بی حوصله و بد خلق است و دیگر علاقه ای به انجام کار های روزمره ی خود ندارد. این بیماری باعث می شود که فرد دیگر از هیچ چیزی لذت نبرد. همچنین مدام در حالت غم و اندوه باشد و افکار منفی داشته باشد. البته حالات افسردگی ممکن است موقتی باشد و سریع بر طرف شود. اما اگر از دو هفته بیشتر شود باید به فکر درمان بود.

افسردگی ممکن است شدید و یا خفیف باشد. میزان شدن آن بستگی به علائم فرد دارد. درمان آن نیز بستگی به فرد و نظر روانشناس دارد. فردی که دچار افسردگی می شود اگر درمان نشود ممکن است که شدت بیماری بیشتر شود. فردی که افسرده است به خودکشی و مرگ فکر می کند. افسردگی در مرکز درمان افسردگی در مشهد قابل مهار می باشد.

نشانه های افسردگی چیست

نشانه های افسردگی چیست؟

افسردگی نشانه های خاص خود را دارد:

  • اولین نشانه ی افسردگی احساس غم و ناامیدی است
  • فرد افسرده سریع از کوره در می رود و سر مسائل ناچیز عصبانی می شود
  • افرادی که به این بیماری دچار هستند دچار بی خوابی می شوند و یا زیاد می خوابند
  • اشتهای آن ها زیاد و یا کم می شود
  • فرد افسرده دیگر به کارهایی که قبلا انجام می داده است علاقه مند نیست
  • فرد بی انرژی است و کارهای آسان از نظرش سخت می شود
  • عذاب وجدان شدید و احساس گناه از دیگر نشانه ها است
  • فرد تمرکرش را از دست می دهد و مسائل را مانند گذشته نمیتواند حل کند
  • دردهایی را درونش احساس میکند که برای آن دلیلی پیدا نمی کند
  • مرتب به مرگ و خودکشی فکر می کند

افسردگی نشانه های بیشتری دارد که در افراد متفاوت است. اما چیزی که وجود دارد این است که افسردگی قابل درمان است و کافی است که فرد به مرکز درمان افسردگی در مشهد مراجعه کند تا بتواند از راهنمایی های متخصص بهره ببرد.

علل و عوامل بروز افسردگی

علل و عوامل بروز افسردگی

افسردگی ممکن است به هر علتی رخ دهد که مهمترین و شایع ترین عوامل آن عبارت اند از:

  • زمانی که مواد شیمیایی در مغز تغییر می کند باعث تغییر خلق و خوی فرد می شود؛ زیرا تعادلشان از بین می رود.
  • افسردگی به صورت ژنتیکی نیز انتقال پیدا می کند.
  • شخصیت نیز در بروز افسردگی موثر است.
  • زمانی که فرد دارای اعتماد به نفس پایینی است دچار استرس می شود. اگر فرد نتواند استرسش را مدیریت کند به افسردگی مبتلا می شود.
  • افراد بدبین نیز در معرض افسردگی قرار دارند.
  • عوامل محیطی نیز اثر گذار است.
  • فقر، خشونت، تبعیض و یا سو استفاده از عواملی است که بر بروز افسردگی تاثیر دارد.

افسردگی در زنان

افسردگی در زنان ممکن است در زمان قاعدگی و یا بارداری اتفاق بیافتد. زمانی که زنان باردار هستند هورمون های بدنشان تغییر می کند و همین امر سبب می شود که خلق و خوی فرد عوض شود. بعد از زایمان نیز ممکن است افسردگی به سراغ زنان بیاید. افسردگی درمان قطعی دارد و فرد نباید این بیماری را به حال خود رها کند زیرا اگر به مرکز مشاوره مشهد مراجعه نکند ممکن است که فرد آسیب ببیند.

درمان روانپزشکی افسردگی

درمان افسردگی به نظر روانپزشک و روانشناس مرکز درمان افسردگی در مشهد بستگی دارد. زمانی که افسردگی به علت اختلال در درون بدن باشد روانشناس دارو تجویز می کند. دارو های ضد افسردگی اعتیاد آور نیست. همچنین تنها با نسخه ی پزشک در دسترس فرد قرار می گیرد. معمولا دو هفته تا یک ماه بعد از مصرف دارو اثراتش را نشان می دهد. مدت زمان مصرف قرص نیز بستگی به نظر دکتر دارد. همچنین فرد نباید خودسرانه آن را بیش از اندازه مصرف کند و با مصرف آن را قطع کند.

روان درمانی برای افسردگی

روان درمانی از روش های دیگر برای مقابله با افسردگی است. در این روش روانشناس با برگزاری جلسات به گذشته ی فرد بیشتر می پردازد تا اگر علتی در گذشته دارد آن را بیاید. زیرا بسیاری از افسردگی ها نتایج اتفاقات در دوران کودکی فرد است. در این روش مشاور به فرد راهکارهایی برای بهبود شرایط زندگی پیشنهاد می کند. همچنین تکالیفی را به فرد می دهد تا با انجام آن زندگیش را تغییر دهد. روانشناس در مرکز درمان افسردگی در مشهد به فرد کمک می کند که بتواند از احساسات بد و منفی که دارد جدا شود تا بتواند از زندگی خود لذت ببرد.

درمان افسردگی در مشهد

افرادی که دارای نشانه های افسردگی هستند می توانند به مطب درمان افسردگی در مشهد مراجعه کنند. همچنین افراد می توانند به صورت اینرنتی و آنلاین به مشاور صحبت کنند و مشکلاتشان را بازگو کنند. دریافت مشاوره درمان افسردگی در مشهد با کمک انواع روش های درمان روانشناختی صورت می گیرد. جهت بهره مندی از این خدمات، با واحد پذیرش در ارتباط باشید.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

آقای محمد کربلایی حسینی | روان شناس بالینی

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: