اهمیت دانستن زبان بدن

دانستن زبان بدن و توجه به مجموعه علائم غیرکلامی که فرد در وضعیت های خاص نشان می دهد، اهمیت فراوانی به ویژه در مذاکرات دارد.
دانستن ترجمه زبان بدن می تواند به شما کمک کند تا افکار افراد را از روی حرکات و عکس العمل های بدنشان بفهمید. این مسئله به ویژه وقتی قرار است در یک مذاکره مهم سیاسی یا اقتصادی حاضر شوید، اهمیتی فوق العاده دارد.
زبان بدن، مجموعه ای از رفتارهاست که فرد به صورت ناخودآگاه و بسته به شرایط روحی روانی اش در لحظه، از خود بروز می دهد که با آگاهی از آن ها می توانید مسیر مذاکره را با چشمی بازتر پیش ببرید.
موارد بسیار پیش می آید که فرد مقابلتان آن چه در دل دارد و احساس و تفکر واقعی اش را به زبان نمی آورد و این مسئله می تواند کنترلتان را بر شرایط کم کند.
دانستن زبان بدن در این زمان به شما کمک خواهد کرد که بتوانید تجزیه و تحلیل درست تری از شرایط داشته باشید.
بسیار پیش می آید که مجموعه علائم و رفتارهای فرد در فرهنگ زبان بدن مفهومی دارد و می بینید این علائم با آنچه که به زبان می آورد فرق دارد، به عنوان مثال از روی علائم و نشانه هایی که فرد در حین صحبت کردنتان از خود نشان می دهد، مخالفتش را تعبیر می کنید در حالی که آن چه به زبان می آورد، رضایت از گفته هاست.
اینجا یک تناقض ملموس بین حرف و رفتار فرد وجود دارد که نمی دانید کدام یک درست است. در هر دو حالت، فرد یا با رفتار و یا با کلامش، قصد فریب دادنتان را دارد.
شاید از خودتان بپرسید در این موقعیت باید به کدام یک اعتماد کنم، حرفی که می زند یا آن چه زبان بدن برایم تفسیر نموده است.
روانشناسان معتقدند که، اعتبار علائم غیر کلامی ۵ برابر بیشتر از صحبت است، چرا که امکان بروز علائم اشتباه در رفتار، خیلی سخت تر از به زبان آوردن جملاتی متناقض است.
در واقع دانستن زبان بدن به اندازه ای اهمیت دارد که با دانستن آن، ۵ برابر بیشتر شانس تشخیص درست در موقعیت های رودر رو شدن با مشتری را دارد.

منبع: کارگاه های آموزشی مشاور و درمانگر با تجربه

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: