آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج

آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج

آزمایش های ژنتیک، بسیاری از ابهامات ناشناخته را پیش از ازدواج مشخص می کند. خوب است که پکیج آزمایشات را تکمیل نمایید.
در آزمایش خون پیش از ازدواج تطابق تشابه گروه خونی، اعتیاد، ایدز، سیفلیس و تالاسمی بررسی می شود اما مشاور و درمانگر با تجربه توصیه می کند که حتی اگر دختر و پسر نسبت فامیلی با یکدیگر ندارند، باز هم برای یک آزمایش ژنتیک کامل اقدام کنند.
علائم و شواهد ظاهری نمی توانند واقعیت های درون ژن ها را نشان دهند و هستند زن و شوهرهای با بیماری های ژنتیکی که بچه های سالم به دنیا می آورند و مقابل آن زن و شوهرهای کاملاً سالمی هم هستند که فرزندانی با بیماری های ژنتیکی حاد دارند و یا به طرزی ناشناخته و در عین سلامت کامل خودشان، بچه هایشان سقط می شود.
این به دلیل غالب و مغلوب بودن ژن هاست که به سادگی نمی توان از دیدن ظاهر افراد به درونشان پی برد.
آزمایش های ژنتیک می توانند بسیاری از مشکلات و تطابق های ژن های بیمار را پیش از ازدواج شناسایی کنند.
به طور کلی هر فرد تعدادی ژن کشنده در درون کروموزوم هایش دارد که به خاطر مغلوب بودن بروز پیدا نکرده است و فرد کاملاً سالم به دنیا آمده است.
یکی از مسئولیت های آزمایش های ژنتیک پیش از ازدواج، شناسایی ژن های کشنده موجود در هر دو فرد دختر و پسر است. در صورتی که ژن کشنده بخصوصی در هر دو وجود داشته باشد، احتمال رسیدن آن به فرزندانشان زیاد خواهد بود و شانس سقط جنین و یا بروز بیماری های حاد ژنتیکی نوزاد بالا می رود.
در حالی که اگر ژن های کشنده و یا مربوط به بیماری های حاد در دختر و پسر همسان نباشند، مشکلات خاصی برای فرزندانشان وجود نخواهد داشت، حتی اگر هر دو نفرشان بیمار باشند.

جـهت دریـافت وقت مشاوره بـا 

آقای محمد کربلایی حسینی | روان شناس بالینی

از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید: